Rabu, 15 Maret 2017

Keperluan Primer,Sekunder,Tersier & Contohnya

Keperluan manusia didunia ini bisa digolongkan jadi 3 jenis,yaitu keperluan primer, sekunder,serta tersier.Lantas apa pengertian keperluan primer,sekunder,tersier itu hingga kebanyakan orang berusahan untuk memenuhinya dengan tips mencari nafkah.Namanya saja keperluan,pasti anda bakal berupaya semaksimal mungkin saja untuk meraihnya.Bila anda terasa bukan perlu berikut pastinya anda bukan bakal memperjuangkan untuk memperolehnya.

Tetapi,bukan ada orang hidup didunia ini tanpa ada penuhi keperluan itu walau cuma satu diantara ketiganya.Ketiga keperluan itu sifatnya mendasar serta makin kompleks. Hal semacam ini mengisyaratkan kalau manusia bukan bakal senang dengan semuanya keperluan yang telah terwujud.Demikian satu keperluan tercukupi,berikut bakal penuhi keperluan lain yang makin kompleks.

http://rahmifajrina.blogspot.com/2017/03/keperluan-primersekundertersier.html

keperluan primer sekunder tersier

Keperluan ketiganya adalah keperluan yang dikelompokkan berdasar pada intensitas manfaatnya.Mengenai pengertian keperluan primer,sekunder,tersier bakal diterangkan seperti berikut :

Keperluan Primer

Keperluan primer yaitu keperluan yang pokok,utama, atau paling utama yang perlu dipenuhi seorang.Artinya,keperluan berikut yang pertama mesti dipenuhi seorang. Anda bukan dapat penuhi keperluan yang lain saat keperluan paling utama ini belum tercukupi. Contoh keperluan primer mencakup sandang,pakan,serta papan.Artinya,keperluan pokok manusia yaitu pakaian,makanan,serta rumah.Berikut keperluan paling utama yang berupaya dipenuhi oleh orang kaya ataupun miskin.

Keperluan Sekunder

Keperluan ini yaitu keperluan nomor dua yang dipenuhi sesudah keperluan primer. Keperluan sekunder berbentuk lengkapi keperluan primer.Bukanlah bermakna keperluan sekuder bukan utama,malah keperluan berikut yang mensupport agar kehidupan manusia jalan dengan baik.
Misalnya,motor, tv,tempat tidur,meja,kursi, dan sebagainya.

Keperluan Tersier

Keperluan tersier yaitu keperluan yang elegan,seperti mobil,apartemen,wisata luar negeri,pesawat pribadi, dsb.
Tersebut pengertian keperluan primer,sekunder,tersier yang berupaya dipenuhi manusia termasuk anda. 
Share:

0 comments:

Posting Komentar

Blogger templates