Jumat, 22 November 2019

Dunia itu tidak ada harganya di mata Allah

Dunia Lebih Ringan Dari Sebelah Sayap Nyamuk
Saya menelefon senior kerja saya,

"Assalamu'alaikum Bun, saya dijemput ke institusi yang saya sertai H. Day. Bolehkah saya datang dan belajar pada masa yang sama?"


Jawab senior saya

"OK"

Jawapan ringkas ini membuatkan saya gembira. Alhamdulillah, saya dapat belajar banyak tentang kerja yang baru saya kerjakan. Secara kebetulan institusi itu dekat dengan tempat saya tinggal.

Saya tidak akan banyak berkata tentang kerja yang saya pelajari, kerana tidak semua orang memerlukannya.

5 November 2019

Aktiviti D hari. Saya tiba terlambat, saya fikir pembukaan akan bermula pukul 8:00, nampaknya sebelum 8 jam telah dibuka. Saya datang tepat ketika bacaan dibacakan oleh qori 'yang menghafal beberapa juz al-Qur'an. Selepas itu, nyanyikan lagu Indonesia Raya, dan diikuti dengan ucapan. Saya mencatatkan ucapan dua orang senior saya dengan penuh, kerana inilah yang akan saya pelajari, apa yang perlu dan penting untuk disampaikan.

Semasa makan tengah hari, saya mendapat pengetahuan lain. Boleh dipanggil Sains dunia. Seorang senior memberitahu pengalaman yang luar biasa.
Share:

0 comments:

Posting Komentar

Blogger templates