Senin, 25 November 2019

Modul Pembelajaran Bahasa Indonesia Pendidikan Kesetaraan Paket C

Modul pembelajaran adalah sumber pembelajaran yang penting. Oleh kerana ia adalah bahan kajian yang digunakan sebagai rujukan untuk pelajar dan tutor. Tanpa bahan pembelajaran, sukar bagi tutor atau pelajar untuk menguasai kecekapan dan penunjuk yang diarahkan oleh guru / tutor yang telah ditentukan.

Koleksi modul ini dari BSE sengaja dimuat naik supaya ia boleh dimuat turun atau dibaca secara dalam talian. Modul pembelajaran di bawah boleh digunakan secara umum sesiapa sahaja boleh memuat turun atau menyalinnya.
Modul-modul di bawah ini hanya sebahagian kecil, kerana banyak modul atau sumber pembelajaran tersebar di alam semesta internet. Tutor atau guru boleh memperkayakan sumber pembelajaran atau pelajar sendiri boleh memperkayakannya.

Kami sedar bahawa modul pembelajaran hanya sebahagian kecil daripada alat pembelajaran, tetapi semuanya bermula dengan guru / tutor yang mengarahkannya. Seorang tutor sebagai pengarah adalah seperti sebuah filem, dan tutor adalah seperti jurulatih (sofa) dalam perlawanan sukan. Oleh itu, pemain pendidikan sebenar adalah pelajar, pemain sebenar dalam perlawanan bola sepak adalah pemain sendiri. Oleh itu, sebagai jurulatih, sebagai pengarah, tentu saja, tidak ada tuntutan lebih daripada otoritasnya sebagai jurulatih yang menggalakkan, mengarahkan, reka bentuk dan lain-lain.

Berikut adalah Senarai Piawaian Kompetensi dan Kompetensi Asas (SK-KD) untuk Setiap Subjek dalam Pakej Pendidikan Mengejar C
Selaras dengan Peraturan Standar Konten Pendidikan Setara Menteri Pendidikan Nasional Republik Indonesia Nomor 14 Tahun 2007 tentang Standar Konten untuk Program Pakej A, Paket Paket B dan Program P Paket C berikut ini adalah daftar mata pelajaran Packet C dalam berbagai jurusan serta menyediakan kompetensi dasar dan standar kompetensi dasar . Sila klik untuk melihat dan menyimpan untuk memuat turunnya.

Ini ada link download modul mata pelajaran Bahasa Indonesia Pendidikan Kesetaraan Paket C yang menggunakan kurikulum 2013

Bahasa Indonesia Paket C Modul 1 Tema Menyingkap Ilmu Pengetahuan di Sekitar Kita


Download modul 1 Bahasa Indonesia Paket C disini

Bahasa Indonesia Paket C Modul 2 Tema Memberi Gagasan Cerdas Terhadap Permasalahan di Sekitar


Download modul 2 Bahasa Indonesia Paket C disini

Bahasa Indonesia Paket C Modul 3 Tema Keteladanan Sang Tokoh


Download modul 3 Bahasa Indonesia Paket C disini

Bahasa Indonesia Paket C Modul 4 Tema Teks Negosiasi


Download modul 4 Bahasa Indonesia Paket C disini

Bahasa Indonesia Paket C Modul 5 Tema Anekdot


Download modul 5 Bahasa Indonesia Paket C disini
Share:

0 comments:

Posting Komentar

Blogger templates